#08 Můžou za vysoké ceny nemovitostí realitky?
Rekord pokořen - panelák za 4 melouny?
Poprvé za 28 let historie naší kanceláře se podařilo při prodeji panelového bytu v Olomouci překonat magickou hranici 4.000.000 Kč.
Kdo čekal spolu s Corona krizí na oslabení trhu, musí si ještě počkat. Zájem o rezidenční nemovitosti je stále velký. Jen pro srovnání, ten stejný byt bych v roce 2012 prodával tak za 1,5 mil Kč.
Často slýchávám, že za dnešní vysoké ceny nemovitostí můžou realitky - makléři. Předpokládám, že i pod tímto příspěvkem se nějaký komentář na toto téma objeví. Rád bych ale zastáncům tohoto názoru vysvětlil, že tomu tak není. Je pravda, že služeb realitní kanceláře využívají prodávající proto, aby nemovitost prodali za maximální možnou cenu a bez nutnosti vlastního přičinění. Je pravda, že marketingové možnosti dobré realitky jsou daleko vyšší než u jednotlivce a klientům přinášíme větší výnos, než kdyby si nemovitost prodávali sami. To je podle mě hlavní argument pro otázku “Proč prodávat přes realitku, když si berou provizi?”
Nicméně i přes to všechno realitní kanceláře nejsou tím, kdo zdražuje ceny nemovitostí. Tak jako u jiného typu zboží i cenu nemovitosti ovlivňuje střet poptávky s nabídkou. A samotná poptávka je ovlivněna příjmem obyvatel, cenou peněz (úroky v bankách), očekáváním a důvěry v budoucí ekonomickou kondici. Naopak nová nabídka bydlení je svázána byrokracií, dostupností stavebních prací a materiálů. Shrnuto podtrženo, posledních 6 let poptávka po bydlení výrazně převyšuje nabídku a proto ten strmý růst cen. Úkolem dobrého realiťáka je se v aktuální situaci na trhu perfektně vyznat a stanovit takovou tržní cenu, která maximalizuje příjem prodávajícího. Rychlost a úspěch takového prodeje pak ale docílí jen s kvalitním marketingem… tzn. profesionálním nafocením nemovitosti, videoprohlídkou, virtuální prohlídkou, masivní inzercí, propagací na sociálních sítích apod. Pokud i vy potřebujete výhodně prodat Vaši nemovitost, neváhejte se na mě obrátit, se svým zkušeným týmem pro Vás uděláme maximum.
Petr Korytar je Olomouckým rodákem a hrdým patriotem. V roce 1992 založil jeho otec rodinnou firmu - Hanáckou realitní kancelář. Od svých 5 let tak byl svědkem vývoje realitního trhu i práce realitního makléře. Po vystudování vysoké školy v roce 2011 převzal po otci štafetu a stal se ředitelem kanceláře. Dnes vede široký tým realitních profesionálů. Průběžně monitoruje a analyzuje realitní trh a tyto informace pak předává veřejnosti v podobě odborných článku nebo realitního vlogu.
Realitní blog
- 15 OVĚŘENÝCH TIPŮ pro investici do nemovitostí
- # 20 Jak má vypadat investiční byt?
- # 19 Proč investovat do nemovitostí?
- # 18 Nákup nemovitosti & jeho nástrahy
- Jaký byl rok 2023 na realitním trhu. A co bude dál?
- # 17 S realitkou nebo bez?
- # 16 Jaký je aktuální stav realitního trhu?
- # 15 Jaké faktory ovlivňují cenu nemovitostí?
- #14 Home staging - prodáváme rychleji a za vyšší cenu
- #13 Hypotéky a fixace
- #12 Víte, že katastr nemovitostí už nebude veřejný?
- #11 Virtuální home staging
- #10 Ceny nemovitostí rostou i v době koronaviru, jak to bude dál?
- #09 Daň z nabytí nemovitosti zrušena, jaké další daňové změny s tím souvisí?
- Z TISKU: 86 metrů v paneláku za 4 miliony! Ceny bytů v Olomouci nesrazil ani covid
- #08 Můžou za vysoké ceny nemovitostí realitky?
- #07 Jak koronavirus dopadá na hypotéky?
- #06 Na co si dát pozor v oblasti nájmů v době koronaviru?
- #05 Vliv koronaviru na realitní trh
- #04 Energetický průkaz nemusí být jen nutným zlem
- #03 Hodnocení olomouckého realitního trhu za rok 2019
- #02 Vyplatí se rekonstrukce panelového bytu před jeho prodejem?
- #01 Úschova kupní ceny